قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در هفته‌های گذشته در مشهد به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان رسید، اما در روز‌های اخیر با افزایش عرضه تخم مرغ روند قیمت آن کاهشی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تداوم روند گرانی سبب شده بود در هفته‌های گذشته قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در مشهد به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان نیز برسد، با این حال مشاهده میدانی نشان می‌دهد که در روز‌های اخیر افزایش عرضه سبب شده است قیمت تخم مرغ روند کاهشی بیابد و حتی به کیلویی ۲۲ هزارو ۵۰۰ تومان هم برسد.

پیش از این توزیع کنندگان عمده در ۱۰ مهر قیمت فروش ۱۳ کیلوگرم تخم مرغ و بیشتر را ۲۳ هزار تومان و نرخ فروش ۱۱ کیلوگرم تخم مرغ را ۲۴ هزارو ۲۰۰ تومان اعلام کرده بودند، با این حال روز گذشته قیمت فروش ۱۳ کیلوگرم تخم مرغ و بیشتر، ۲۰ هزار تومان و قیمت فروش ۱۱ کیلوگرم تخم مرغ، ۲۱ هزارو ۲۰۰ تومان اعلام شد.

سیدحسین موسوی نژاد رئیس اتحادیه مرغ داران مرغ تخم گذار خراسان رضوی  با تأیید خبر ارزان شدن تخم مرغ در مشهد گفت: براساس توافق صورت گرفته با جهادکشاورزی، تخم مرغ به قیمت کیلویی ۲۲ هزارو ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده در مشهد درحال توزیع است. اکنون توزیع این کالا، مناسب و زیاد است و اگر در جایی گران‌تر به فروش می‌رسد، ناشی از تخلف واحد توزیع کننده است.


بیشتر بخوانید



او افزود: پیش از این در دی ماه براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۴هزار تومان تصویب شد، این درحالی است که در ۶ ماه اول امسال، هزینه تمام شده تولید بسیار افزایش یافته است. به عنوان نمونه هزینه دستمزد کارگری ۳۹ درصد و هزینه تأمین نهاده‌های دولتی ۲۵ درصد گران شده است.

رئیس اتحادیه مرغ داران مرغ تخم گذار خراسان رضوی ادامه داد:همچنین نسبت به سال گذشته هزینه حمل و نقل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. تمام این مسائل سبب شده است تخم مرغ در بازار گران شود.

موسوی نژاد با اشاره به  اینکه افزایش هزینه تمام شده، تأثیر منفی بر تولید تخم مرغ گذاشته است، بیان کرد: درحالی که پیش از این روزانه ۶۰۰ تن تخم مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شد، این رقم اکنون به ۳۱۰ تن در روز رسیده است. در واقع کاهش تولید، یکی از دلایل گرانی تخم مرغ در هفته‌های اخیر بوده است.

او تصریح کرد: تولیدکنندگان هرگز به دنبال گرانی و فشار بر مصرف کننده نیستند، اما زمانی که هزینه تولید افزایش می‌یابد، بدیهی است که قیمت نهایی محصول هم افزایش می‌یابد، بنابراین بهترین راهکار برای حمایت از مصرف کننده، کنترل تورم نهاده‌های تولید است.

منبع: شهرآرا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار